Drogi Rodzicu i Uczniu!
Aby odpowiednio zorganizować młodzieży warunki do nauki w domu należy pamiętać o kilku ważnych sprawach.
Uczeń powinien nastawić sobie budzik na konkretną godzinę i starać się, aby dzień miał swój rytm. Dobrze zorganizowany dzień to taki, kiedy regularnie jemy posiłki, a odpoczynek przeplatamy aktywnością fizyczną oraz obowiązkami. Jeżeli jest taka możliwość, pójdźmy wszyscy do własnych pomieszczeń (uczeń poświęca czas na naukę), a później spotkajmy się np. na rozmowy, oglądanie serialu, wspólne gry, rozmowy.
-uczenie się stopniowo,
-systematycznie (niech nie zostawia na później. Jeśli czegoś nie rozumie niech skontaktuje się
z nauczycielem on zostawił dla Twojego dziecka informacje na grupie o tym kiedy jest dostępny. Jeśli nie twoje dziecko nie może poradzić sobie z nauką online daj znać pedagogowi),
-twoje dziecko niech uczy się całym sobą (angażuje wszystkie zmysły, mówi na głos, przegląda, notuje, twórz mapy myśli),
-niech robi krótkie przerwy,
-powtarza zdobytą widzę (w danym dniu, po tygodniu itp.)
-w czasie przerw niech zadba o nawodnienie organizmu, najlepsza woda z ziarenkami soli, trochę gimnastyki zestaw ćwiczeń dzieci otrzymały od nauczyciela wychowania fizycznego w tym czasie otwórzcie okno wywietrzcie pomieszczenie.
Zadania i tematy realizowane w ramach nauczania zdalnego dotyczą partii materiału, które zostały już omówione i służą utrwaleniu i powtórzeniu zdobytych już wiadomości.
Zdajemy sobie sprawę, że każdy uczeń będzie miał różne możliwości elektroniczne. Komputery mają różne oprogramowania dlatego nauczyciele kontaktują się z uczniami w formie grup utworzonych na facebooku lub messengerze dodatkowo każda klasa utworzyła sobie klasowego e-maila dzięki temu większe pliki mają możliwość przejścia. Nauczyciele będą przesyłać zadania zgodnie z planem. Jeżeli zdarzy się, że tej pracy będzie więcej to spokojnie można wykonać ją następnego dnia.
Motywacja i wspieranie młodzieży o nauki
Rodzicu pamiętaj, że nastolatek jest w stanie skoncentrować się na zadaniu 30 minut. Po tym czasie potrzebuje przerwy. Przerwy są potrzebne do utrzymania koncentracji. Natomiast przerwa też nie może trwać zbyt długo około 3 minuty. Dłuższa przerwa wytrąca z bieżącego myślenia.
Podczas pracy zdalnej z uczniami, nauczyciele przygotowywali i wykorzystywali materiały pogłębiające, utrwalające zdobytą już wiedzę i umiejętności, (zadania nie powinny angażować uczniów dłużej niż do 3-5 godzin dziennie).
- Traktuj naukę dziecka poważnie.
Nie przerywaj mu, nie wołaj do telefonu, wyłącz wszelkie źródła dźwięku. Niech dziecko widzi, że traktujesz to bardzo poważnie.
- Wprowadź zasadę, że wszystkie dzieci uczą się w tym samym czasie (jeżeli jest ich więcej w domu).
Ustal godziny telewizji i gier na komputerze oraz innych obowiązków.
- Pokaż, jak bardzo cenisz ich samodzielność i chęć powtarzania materiału.
Samodzielnie napisany referat, wyliczone zadnia, zrobienie makiety – takie działania przyniosą dziecku więcej korzyści i satysfakcji .
- Naucz dziecko traktować naukę jak wyzwanie.
Pokazuj mu, jak wartościowe jest robienie czegoś, czego jeszcze nigdy się nie robiło, a co wydaje się trudne. Np. piecz ciasta, które wydają się skomplikowane do zrobienia, rozwiązuj najtrudniejsze krzyżówki. Dzięki temu zobaczy, że coś jest trudne lecz do zrobienia.
- Stosuj pochwałę opisową. np. Widzę, że wykonujesz ćwiczenia matematyczne. Przyjemnie jest patrzeć na wykonane przez Ciebie zadania.
Bezpieczeństwo w sieci
1.Kontrola treści dostępnych w Internecie
2. Zasada ograniczonego zaufania.
3. Zabezpieczenia przed nieodpowiednimi treściami.
4. Program antywirusowy.
Jeżeli Państwo będziecie mili jakieś problemy wychowawcze lub ze zdalnym nauczaniem to pedagog jest do Państwa dyspozycji i zaprasza do kontaktu elektronicznego lub telefonicznego (ewe10lina@gmail.com). W razie wszelkich trudności rodziców zachęcamy również do kontaktu z wychowawcą .