Zajęcia specjalistyczne dla zawodu Technik Logistyk w ramach projektu „Czas zawodowców BIS – zawodowa Wielkopolska” dobiegły końca. Certyfikaty rozdane! Pozostają wspomnienia i nowe doświadczenie branżowe
W dniu dzisiejszym wybraliśmy się również na zwiedzanie Politechniki Poznańskiej, m.in. Hali Sportowej politechniki, czy Akademickiego Radia Afera, gdzie mogliśmy na żywo uczestniczyć w audycji porannej.
CZAS ZAWODOWCÓW – CZAS LOGISTYKÓW
Od 19 do 23 listopada grupa uczniów klasy IV Technikum logistycznego im. Jana Kilińskiego w Zdunach brała udział w warsztatach Czas Zawodowców na Politechnice Poznańskiej. Uczniowie przez 5 dni zmagali się z zadaniami z zakresu transportu i zakładania własnej firmy. Pracowali na programie Comarch ERP Update Agent. Służy on do tworzenia baz danych, odbiorców, producentów i towarów. Program umożliwił uczniom obliczanie kosztów oraz wystawianie dokumentów takich jak WZ, PZ, PW, MM czy Faktury VAT.
Uczniowie tworzyli etykiety logistyczne, a także projekty własnych firm. Za pomocą Google Maps tworzyli trasy przewozowe dla różnych towarów, określali dostawców, bilansowali wydatki. Jeden dzień zajęć poświęcony został reklamie i marketingowi. Rozpoczął się od publicznych prezentacji firmy, w której uczeń chciałby pracować i od przekonania prowadzącego zajęcia [potencjalnego szefa] o kompetencjach, które pozwalałyby na zatrudnienie go w firmie logistycznej. To zadanie paradoksalnie sprawiło uczniom sporo kłopotów. Dziś bardzo ważne poza umiejętnościami zawodowymi są kompetencje miękkie – umiejętność dobrego współdziałania w ramach zespołu czy pracy z klientem / pracownikiem. Wystąpienia uczniów były nagrywane i następnie omawiane. Zwracano uwagę na mowę ciała i przedstawiane argumenty. W dalszej części uczniowie musieli zmierzyć się z przygotowaniem strony internetowej i plakatu założonej przez siebie firmy transportowej. Wykorzystano do tego dostępne w Internecie narzędzia do budowy stron www [CMS] i tworzenia projektów graficznych oraz logotypów. Uczniowie zapoznali się także z narzędziami i metodami badań neuromarketingowych wykorzystywanych nie tylko w reklamie, ale także optymalizacji pracy kierowców