PSYCHOLOG SZKOLNY

mgr Łukasz Kocaj

Poniedziałek7.30 – 11.30
Wtorek7.30 –15.30
Środa12.15 – 15.15
Piątek12.15 – 16.15

Poniżej znajdują się godziny konsultacji dla rodziców.

Piątek:

14:00-16:00

W celu umówienia się na konsultację proszę zadzwonić pod numer szkoły (62) 721-57-23 i umówić się na konkretną godzinę. Pozostałe godziny pracy są do dyspozycji młodzieży.

O mnie:

Jestem psychologiem, certyfikowanym psychoterapeutą uzależnień i psychologiem interwencyjnym. Absolwentem jednolitych studiów magisterskich z Psychologii o specjalności Psychoterapia w Instytucie Psychologii Uczelni Biznesu i Nauk Stosowanych w Warszawie i studiów podyplomowych z Psychologii Kryzysu i Interwencji Kryzysowej na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu. Ukończyłem akredytowane Studium Psychoterapii Uzależnień w Łódzkiej Szkole Psychoterapii VIS Salutis i uzyskałem Certyfikat Specjalisty Psychoterapii Uzależnień wydany przez Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom (KCPU).

Pracuję w nurcie poznawczo-behawioralnym, korzystając również z elementów pracy innych szkół terapeutycznych. Ważne jest dla mnie zbudowanie dobrej relacji terapeutycznej, sprzyjającej otwieraniu się, poszukiwaniu przez pacjenta własnych sposobów rozwiązań, jak również sprzyjającej rozwojowi osobistemu. Jestem przekonany, że moment, w którym zaczyna się szukać pomocy w rozwiązywaniu swoich problemów może być początkiem bardziej satysfakcjonującego życia.

Do zadań psychologa i pedagoga w  szkole  należy w szczególności:

1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów,   w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły;

2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w  szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu szkoły;

3) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;

4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;

5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy  w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;

6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych  w sytuacjach kryzysowych;

7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;

8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych  i innych specjalistów w:

a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,

b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Post Author: zspzduny